וואו, כמה דברים קרו מאז המהדורה האחרונה. סתם מהזיכרון, לפי סדר חשיבות: הוובינר, הקריסה של SVB והמחאות בקפלן.
קצת לגבי הוובינר: היה ממש כיף.
אוקיי, קצת יותר בהרחבה. אני חושב שהיה מוצלח, כי:
- תחושת בטן
- הרבה מהדוברים קיבלו פידבק חיובי לאחר הוובינר. פניות, שאלות, תגובות. נכון שיש כאן הטיה, אבל אם לא היה הולך טוב אני מניח שלא היה פידבק בכלל.
- סטטיסטיקות. מתוך 775 נרשמים, הגיעו 411 ונשארו לרוב הגדול של כמעט שעה וארבעים דקות. למי שמתעניין בסטטיסטיקות טיפה יותר מפורטות לקחתי סקרינשוטס מ-Demio (1, 2, 3).
יש מקום למקסימום 100 איש, אשלח את טופס ההרשמה כשיהיה מוכן.
לגבי הנושא, אני מתלבט בין משהו דומה לוובינר האחרון בנושא מערכות מידע (+ בנקים. איפה לפתוח, מתי לחשוב גלובלית וכו'), לבין משהו קצת שונה, אבל זה לא מהודק עדיין. במהלך השבוע הקרוב אחליט.
וכעת, לניוזלטר. כן, כן…
נתחיל עם מצגת מצב השוק של Redpoint, שבועיים לפני שמישהו קורא על זה בכלכליסט ומשתף בוואטסאפ. אני לרוב לא מת על מצגות מהסוג הזה (אלא אם ביקשו ממני להכין סקירת מאקרו ואז אני מעתיק שקפים). השקף שמשך הכי הרבה תשומת לב היה מספר 3, ש"מוכיח" שחברות SaaS בוגרות יכולות לחתור לרווחיות כשהן רוצות, ולהצליח. בדיוק כמו שתמיד אמרו לנו 😍
זו מצגת קצת שונה מהמצגת הקודמת של Redpoint. הנוכחית פחות מנסה לחזות לאן יילך השוק, אלא יותר מנתחת אחורה, למשל את ההמרווח ההולך ונסגר בין השוק הפרטי לציבורי. יוצא לי לחשוב לפעמים על המצגת הקודמת שלהם, בהקשר של קרנות צמיחה ו-Pattern Matching, זמן טוב לשתף ראיון בן שעה עם נאסיב טאלב, בו הוא מסביר מתי אפשר לסמוך על תחזיות ומתי לא. במקרה של טאלב, אני חושב שראיונות לתקשורת מיינסטרים עושים מאוד טוב לתוכן שלו, הרבה יותר מסרטוני היוטיוב בערוץ שלו, מאחר והם "כופים" עליו להתרכז במסר ולא בהוכחה מתמטית שלו.
קצת סדר בתוכן שאני צורך כרגע.
הפסקתי לצרוך לחלוטין ניוזלטרים של פינטק. זה נהיה מאוד "רגולטורי" ואין לי ענין להעמיק בכך. כנ"ל לגבי בן תומפסון, מאט לוין ואחרים. זה פשוט ארוך מדי ולא שווה את הזמן עבורי.
מה כן? הו, כמה נחמד מצדכם לשאול.
יש כרגע שלושה ניוזלטרים/פודקאסטים שאני משתדל לא לפספס אף מהדורה שלהם, גם אם לוקח לי שבועיים להגיע אליהם (בסוף החפירה אשתף גם טיפ להגיע לכל חומרי הקריאה שמחכים לכם).
הראשון, ישראלי משלנו, אופטיקאי מדופלם, שאפילו האופן שבו Substack משלבים אנגלית ועברית לא מצליח להרוס את ההנאה מלקרוא את התוכן שלו. מבחינתי, הוא סוג-של ממשיך הדרך של עודד קרייזל ו-BuySideMetris ז"ל: שילוב של השקעות ערך ואסטרטגיה עם היומיום בטק (הצעה למשחק שתייה כיפי: שתו צ'ייסר בכל פעם שהוא מזכיר את דילמת הממציא), שקדן, רציני. מבטיח לכם שתהיו חכמים יותר בחלוף עשר דקות של קריאת המהדורה השבועית שלו.
השני, שכל כך מבאס אותי שרק לאחרונה גיליתי אותו, הוא Tidal Wave. כל מילה מיותרת, ולכן כמנהגי בקודש אני ארחיב עליו. השילוב של אנליסט TMT, המתמקד מטבעו בשווקים הציבוריים, עם הצורך להגיב על התרחשויות אחרונות כדי להישאר רלוונטי ולבנות קהל צופים (משהו שאני מזמן ויתרתי עליו 🤣) הוא מיקס אופטימלי מבחינתי. אני ממליץ בחום לעבור על כל החומרים שלו, אבל אם אני צריך לבחור במספר מאמרים שיש ביניהם גם מכנה משותף, אני אקח (בסדר הספציפי הזה) את AI הריבנדלינג של תוכנת אנטרפרייז, חפירה לעומק על Workday (זו תמונה מדהימה) ועל היעילות של Salesforce vs. Workday.
אחרונים חביבים (pun intended), החברים ב-Acquired. במקום להמליץ בעצמי, פשוט גשו לרשימת הטופ-10 שלהם ובחרו לכם פרק, פלוס הפרקים על LVMH, Qualcomm ו-ASML. ספוילר: כולם טובים. המצחיק הוא שבהתחלה קצת זלזלתי בהם. הייתי כזה, "וואו, שני bros קראו ספר על חברה X ובעצם מקריאים תקציר שלו במשך 3 שעות". ובכן, כיום, זה פחות או יותר הפודקאסט היחיד שאני מקשיב לו באופן קבוע. בין אם הם "מקריאים תקציר" או לא, כל פרק זורם להפליא, המון עצירות לדיונים הקשורים ליתרונות תחרותיים, חפיר, ניהול סיכונים ועוד דברים – בסוף אותן 3 שעות אני מרגיש שקיבלתי צלילת עומק לחברה מסוימת בדיוק בדרך בה הייתי עושה את זה בעצמי. וזה לא Humble brag, פשוט הסבר למדוע אני מאוד נהנה מהפודקאסט.
נקודה אחרונה על Acquired. הדבר שאני אולי הכי מעריך בהם זה האומץ להיכנס לצלילה יחסית עמוקה בנושאים די מורכבים. קורה לי לעתים שאני עולה על אמירה לא מדויקת שלהם, או פרשנות מלאת ביטחון בסדרת אירועים שאפשר היה לפרש אחרת, אבל בטריידאוף שבין להיות 100% מדויק ל-100% מעניין הם בול בפוני.
נקודה אחרונה בהחלט של Acquired. הם עשו לאחרונה פרק "קרוס-אובר" (יעני התראיינו לפודקאסט אחר) וזה היה מעולה!!! לשמוע אותם מדברים על העסק שלהם במקום של אחרים ו"יוצאים מהדמות" היה פשוט תענוג, גם בזכות הסגנון הצ'יל של המנחים. מסתבר, וזה לא מאוד מפתיע כשמדובר בעסק מדיה נישתי אבל יוקרתי, שאת עיקר הכסף עושים מהצד, קרי דיל פלואו ויוזמות אחרות. יאללה, הלכתי לפתוח קרן באנג'ליסט.
עוד כמה שאני משתדל לקרוא/להאזין להם: Sami Analysis (ניוזלטר מעולה, בתשלום) ומספר ניוזלטרים מובילים בתעשייה בה פרוטאנטקס פועלת (שרשור ישן שלי על איך להיכנס מהר לעניינים בחברה וורטיקלית), Business Breakdowns כשהחברה מעניינת והפודקאסט של לוגאן ברטלט אם הרבה בטוויטר המליצו על פרק מסוים (למשל, הראיון עם מנכל HubSpot). ברטלט מראיין בחסד, הלוואי והיה לי פנאי להאזין לו יותר.
לסיום, שני טיפים לכיצד להתמודד עם המון חומרי קריאה. הראשון, להתמקד בשלושה ניוזלטרים מקסימום שכותבים בתדירות של פעם בשבוע/שבועיים. השני: להדפיס!! כן, כן. להדפיס הכל, לקחת בתיק לעבודה, לשים ליד המיטה. בסוף מגיעים לזה. כך נראה המצבור שלי בתחילת מרץ, סיימתי את הפוסט האחרון שם בתחילת אפריל.
יש מצב שההמלצה האחרונה תביא לביטולי, אז במידה וזה המצב, דעו לכם נהניתי לשרת אתכם במשך כמה שנים ו-80 מהדורות. במידה ולא, אני מבטיח שהמהדורה הבאה תגיע בקרוב ותהיה יותר עסקים-כרגיל מאשר המהדורות האחרונות.
באהבה,
ערן